Бібліотека

Тема. Дикі та свійські тварини
Мета: ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між   тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.

Хід уроку
І.Організаційний момент.
Я всміхаюсь сонечку – здрастуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці –хай  вона цвіте!
Я всміхаюсь друзям – зичу їм тепла.
Гостям усміхаюся – зичу їм добра!

А тепер зручно сідаємо
Наш урок-мандрівку починаємо.

-         На лісовій галявині ,
-         Де дзюркоче струмок ,
           Сьогодні проведемо 
           Незвичайний наш урок.
Ми у лісі, друже, глянь,
Повен ліс  дивувань:
Тут звірів навчають
У справжнісінькій школі.
Учитель – тітонька Сова
Зібрала учнів доволі.
-Сьогодні ми запрошені на урок до тітоньки Сови , в її наукове дупло. Саме зараз туди вирушає лісовий автобус .А мандрувати ми будемо не самі, а зі звірятами, які поспішають до школи. Щоб потрапити до автобусу, треба  виконати  певні завдання тітоньки Сови  .   Звірята неспроможні виконати завдання  самостійно, тому просять вашої   допомоги.
 Допоможемо, діти?
-Завжди вирушаючи в мандрівку необхідно дізнаватися про погоду. Це ми і зробимо  зараз.
Отож,  дізнаємося про погоду сьогоднішнього дня.
1.     Вправа «Погода»
-Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?
-Яка температура повітря?
-Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?
II.      Повідомлення теми і мети уроку
    -Ось наш автобус  мчить казковим лісом.  Першим в наш в автобус хоче сісти Білочка, але для цього їй треба отримати квиток.
-Скажіть, де живе білочка?
-Як називаються тварини, що живуть у лісі?
-Як називаються тварини, що живуть поруч з людиною?
- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про користь , яку приносять свійські та дикі тварини, та  будемо вчитися дбайливо доглядати за свійськими тваринами.
III.    Вивчення нового матеріалу

-Яке  ж завдання  білочці потрібно виконати?.
1.Гра «Розподіліть тварин на групи».( за малюнками на дошці)
Кожен учень виходить до дошки і кладе малюнок у певну групу.

5) Порівняйте і зробіть висновок.

Дикі
Свійські
Домівка
Будують самі
Будує людина
Харчування
Добувають самі
Дає людина
Потомство
Піклуються, самі
Допомагає людина
Висновок
Не залежать від людини
Залежать від людини.

-Молодці, діти, ви допомогли Білочці придбати квиток на автобус, бо добре виконали завдання, яке приготувала тітонька Сова . Подивіться , яка Білочка  задоволена.
-А хто ж наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж  Їжачок .
Йому тітонька Сова загадала виконати таке завдання.
6) Розгляньте малюнки. Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат.     
(за малюнками на дошці)

-   Що спільного у ведмедя, білки. Зайця? (Це дикі тварини, тому що вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.)
— Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною. Вона піклується про їх їжу, житло, здоров'я.)
— Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)
—Яких ще свійських тварин ви знаєте?
-         Молодці, діти, ви із цим завданням впоралися добре. Їжачок вам вдячний. Бачте , як він вами пишається.  
-         А  ось уже на наш автобус чекає  Мишка. А завдання для неї   приготували таке.
    7) Робота за малюнками.
Учитель відкриває на дошці малюнки із зображенням тварин:
 миша, собака, кішка, півень, качка.
— Яка тварина тут «зайва»? Поясніть чому. (Миша  не свій­ська тварина, оскільки вона не є корисною людини)
— Розкажіть, яку користь приносять свійські тварини.

-Ось і Мишка мчить автобусом до лісової школи
-Діти , а  хто наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж Зайчик, який витирає слізки, бо гадає ,що не впорається із завданням   самостійно. А завдання буде таким.
— Відгадайте загадки.
• Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)
• Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран,, вівця)
• У кого роги довші за хвіст? (Коза).
• Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)
— Як можна назвати всіх цих тварин? (Свійські тварини)
— Дикі тварини живуть у природі самостійно: добувають собі їжу, будують житло, доглядають за своїм потомством. Звідки з'явилися свійські тварини?
—Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди меш­кали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. На­шим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходи или собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими;                                                    
Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав Час. Кіль­кість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.
— Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)
—    Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу? Діти відповідають, а учитель фіксує відповіді дітей та схемі.
М'ясо, сир, молоко, шкіра,
яйця, пух, пір'я, шерсть,
Свійські тварини
                                  мед, віск, ліки, охорона житла,             Людина

транспортний
засіб, спілкування
— До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (ко­рова, вівця, коза, свиня, кінь).
— Правильно, свійські тварини — це ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).
          - Молодці, діти,тепер Зайчик придбав квиток  і буде разом з нами мандрувати до лісової школи.
--А зараз невеличка зупинка для перепочинку.
Звірі в лісі проживають
 І роботу також мають.
Тож виходять на полянку
І зарядку роблять з ранку.
Встали й ми побіля парт.
Встали всі? Мершій на старт.
Лапки вгору, лапки вниз,
Землі - матінці вклонись.
Сонцю руки простягни.
До проміння поверни.
А тепер прогнімо спини,
 І замремо на хвилину.
Розігнулись, пострибали,
Потім трішки політали
І за парти посідали.

IV. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів

-         Наша подорож продовжується  і наступною у автобус проситься Лисичка.
Тітонька  Сова  пропонує  їй   пограти в
 гру   «Незавершене речення». Давайте допоможемо Лисичці.

а)  Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від воро­гів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, на­зиваються...(дикими)

б)  Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, бу­дують для них житла, піклуються про їх потомство, назива­ються...(свійськими)

1.Робота з підручником(с.54)
2.Робота в зошиті(с.21)
-         Молодці! Лисичка дуже вдячна, бо тепер Лисичка  тепер  і вона є пасажиром нашого лісового автобуса.
-         Наша подорож продовжується і наступним до автобусу просяться  Ведмедик і Вовчик. Цікаво, які завдання приготували їм  тітонька Сова.
3.Гра «Відповідності»пропонує Ведмедику.

1) З'єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує лю­дина.
Корова                                 _ яйця
кури —                   молоко, сир, масло
вівці                                     мед
бджоли                                 шерсть






дупло
нора
гніздо
хатка
барліг


конюшня
свинарник
вівчарня
корівник
курник




4. Гра «Чиє дитинча?»
— Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров'ям. Улітку для свійських тварин за­готовлює корми, до настання холодів утепляє житла. Узимку і на­весні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, які у кого дитинчата?                          
1)Учитель називає дорослу тварину, а діти — дитинчат цієї  тва­рини.
Наприклад:
Свиня — (поросята)
Кодова — (телята)           
Качка — (качата)      Гусак — (гусенята) Кінь — (лошата)
Вівця — (ягнята)                                         
Кішка — (кошенята)




-         Ви просто молодці, що допомогли і Вовчику з Ведмедиком  виконати завдання та придбати квиток.
-         Ось наш лісовий автобус  з звірятами – школяриками під’їхав до наукового дупла.
-         Усі завдання, які  підготувала  тітонька Сова для звірів, ми  допомогли виконати,і цим самим допомогли звірятам  .І вони вам за це дуже вдячні. 
-         А тітонька Сова  , щоб краще ми запам’ятали вивчене на уроці  пропонує вам відгадати голоса тварин:назвати тварину і визначити вона є дикою чи свійською.
 —Що нового ви дізналися на уроці?
        —Назвіть диких тварин нашого краю.
— Назвіть свійських тварин нашого краю.

-Чи сподобався вам урок?





Конспект уроку з предмету "Сходинки до інформатики" 

Тема: Введення текстової інформації за допомогою клавіатури. Значення клавіш «Enter», «Shift», «CapsLock», «Backspace», «Delete».  «Клавіатурний тренажер». Відпрацьовування навичок уведення тексту.
 Мета:
- виховувати дбайливе ставлення до пристроїв комп’ютера;
- розвивати увагу.
Обладнання програмне забезпечення: клавіатурний тренажер, папки «Практичні роботи з інформатики 3 клас»
Вимоги до учнів: знати назву і призначення основних клавіш на клавіатурі.
Хід уроку

I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1) Розминка
Дайте відповідь на запитання:
- Яку траву впізнають навіть незрячі люди? (кропиву)
- У кого вуса довші за ноги? (у таргана)
- Яка гілка не росте на дереві? (залізнична)
- Що буває з вороною після третього року життя? (починається четвертий)
- Яка пташка найменша у світі? (колібрі)
2) Повторення правил техніки безпеки
- Незнайко вбіг до класу і почав кричати на свого товариша, який зайняв його місце.
- Коли Незнайко працював із клавіатурним тренажером, то не все виходило відразу: весь час натискаючи клавішу Е, тренажер не спрацьовував, тоді Незнайко вирішив провчити тренажер і почав тиснути клавішу ще сильніше.
III. Вивчення нового матеріалу
1) Оголошення теми і мети уроку
2) Вивчення нового матеріалу
Учитель розповідає про групи клавіш, окремі клавіші, способи перемикання мовних режимів.
3) Фізкультхвилинка
Любить вчитися наш клас,
Та відпочивати час.
Нумо, разом всі присіли
І нагору полетіли.
Піднімаємось все вище,
Висота стає все ближче!
IV. Практична робота
1) Робота із зошитом
Завдання 1.
Відмінність: різні вмісти верхніх регістрів, це відбувається, якщо натиснути клавішу Shift.
Завдання 2.
1. Вилучає символ ліворуч від курсору
2. Вмикає і вимикає режими великих літер
3. + літера = велика літера
     + цифра = знак із верхнього ряду клавіші
4. Переміщує курсор у вказаному напрямку
5. Переводить курсор на новий рядок
6. Вилучає символ праворуч від курсора.
2) Робота із комп’ютером
Учні працюють з клавіатурним тренажером «Бомбіна»
3) Релаксація
V. Пояснення домашнього завдання
VI. Підсумок уроку
Учні працюють з клавіатурним лото.








Конспект уроку з природознавства

Тема:   Яку форму має горизонт?
Мета: ознайомити учнів з основними сторонами горизонту; навчити знаходити основні сторони горизонту за Сонцем; розвивати мислення, допитливість; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку
 I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
—  Яку форму має планета Земля? Що є цьому підтвердженням?
—  Порівняйте, якою була довжина тіні від дерева опівдні та ввечері. Поясніть, чому довжина тіні змінюється.
2.     Слухання розповідей учнів про першого космонавта України — Леоніда Каденюка
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою.
Ви дізнаєтеся, що таке горизонт (обрій), лінія горизонту та основні чотири сторони горизонту: північ, південь, схід і захід.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Розповідь учителя
—  Як же знаходили дорогу додому древні мореплавці, мандрівники? (Міркування дітей.)
—  Як ви знаходите шлях від будинку до школи? (За певними орієнти рами.)
—  З давніх пір люди вміли орієнтуватися на місцевості, використовуючи помітні предмети і положення небесних тіл. Вони, наприклад, говорили: «Від великої гори підеіп у бік заходу і вийдеш до річки». Розрізняли чотири основні напрями, які називали «сторонами світу». Зараз ми називаємо їх сторонами горизонту.
Той напрям, де Сонце піднімається найвище і сильніше гріє, вони назвали півднем. Звідти вітер частіше приносить тепле повітря. Протилежний напрям, де Сонце ніколи не з'являється і звідки дмуть холодні вітри, назвали північчю. Уночі на нього вказує Полярна зірка.
—  Де сходить Сонце, хто знає? (На сході.)
—  А сідає? (На заході.)
2.    Робота за підручником (с. 10-11)
—  Розгляньте малюнок на с. 10. Чи вам доводилося бути у полі, на відкритій місцевості? Який простір постав перед вашими очимаї Довкола було видно поверхню Землі. Це — горизонт, або обрій. Він має форму круга.
—  Що називають горизонтом? Що називають лінією горизонту? Які основні сторони горизонту? Як скорочено їх записують?
—  Розгляньте малюнок. Розкажіть, як знаходити основні сторони горизонту аа Сонцем.
Тлумачний словничок
Слово «горизонт» перекладається як «обмежую» — встановлюю межу.
—  З давніх часів мореплавці, вирушаючи у відкрите море, спостерігали, як берег зникав за горизонтом. Коли люди дізналися, що Земля кругла, таємницю горизонту було розкрито.
—  Поміркуйте! На яку сторону горизонту виходять вікна класу, коли опівдні в них світить сонце?
3.    Фізкультхвилинка
—  Уявіть, що ви стоїте обличчям на північ (до вчителя).
—  Які сторони горизонту розташовуються навколо вас? (Ззаду — південь, ліворуч      захід, праворуч — схід.)
—  Оберніться обличчям на захід (до вікна), південь (до шаф), схід (до дверей), північ (обличчям до дошки).
—  Підніміть праву руку, назвіть сторону горизонту (аналогічно — ліву).
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Бліцопитування
■   Земля має форму... (кулі).
■   Модель Землі — ... (глобус).
•   Земна поверхня, яку ми бачимо навкруги, називається — ... (горизонт).
•   Уявна межа, де небо нібито сходиться із землею, називається... (лінією го ризонту).
•   Основні сторони горизонту називаються... (північ, південь, захід, схід).
VI.   Підсумок уроку. 
—  Що називається горизонтом? (Земна поверхня, яку ми бачимо навколо себе.)
—  Що таке лінія горизонту? (Межа горизонту, де небо нібито сходиться із землею.)
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 10   11.
—  Визначте, з якого боку знаходиться гніздо наглої знайомої Синьокрилої Сойки, якщо на нього ніколи не світить сонце?











Комментариев нет:

Отправить комментарий